Du kan välja på att hämta på vårt lager på Ranhammarsvägen 18c (lastbrygga 4) i Bromma eller att få varan hemskickad till självkostnadspris. Mindre försändelser skickas till närmast utlämningsställe. På vissa varugrupper kan det finnas kampanjer med gratis hemleverans. Vi levererar i samarbete med speditörer som DHL och Schenker.
Leveranstiden är normalt ca 2–7 arbetsdagar, beroende på om produkten finns på vårt centrallager eller om den beställs på begäran direkt från leverantörens lager. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från leverantören. Men vi levererar din beställning så fort vi bara kan. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.
När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även en ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager.
Om varan har skadats under transporten, tex om det är en reva eller hål i kartongen, så är det mycket viktigt att du ber chaffören eller utlämningsstället att skriva detta på fraktsedeln. När du väl packat upp varan så kanske det inte påverkat varan, men om den skulle vara trasig så är det viktigt att detta noterats på fraktsedeln eller att du kontaktar oss så snart somdu upptäckt skadan.
Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.
För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.
Större produkter levereras normalt sätt med Bring Express i hela Sverige. När produkten/produkterna har anlänt till Bring Express aviseras du per telefon om leveransdag samt tidsfönster. Bring Express aviserar även ca 30 minuter innan leverans för att säkerställa att du är hemma. Leveransen sker på vardagar, normalt mellan kl. 08.00 och 21.00. Produkterna levereras till porten om du bor i lägenhet och fram till tomtgräns om du bor i hus, eller så nära port eller tomtgräns som en lastbil kan köra. Observera att det är upp till speditören att föreslå tid för leverans och att tidsförslaget kommer att bestå av ett intervall om 3 timmar (exempelvis kl. 08.00–11.00).
Mindre produkter, som till exempel: hatt- och skohyllor, bordslampor, soffkuddar, filtar, levereras med hjälp av Posten till ditt närmaste Postombud. När paketet anlänt till ombudet skickas ett SMS ut om att ditt paket finns klart för upphämtning. Har du inte angivit ett mobilnummer får du istället en brevavi som inkluderar referensnummer samt anvisning om var paketet finns att hämta.
Om du inte har möjlighet att vara hemma och passa speditörernas leveranstider kan du välja Hämta själv som leveranssätt i kassan. Då hämtar du själv dina produkter hos oss på Åsögatan 116 på Södermalmnär det passar dig.
När du väljer Hämta själv i butik betalar du dina produkter med önskat betalningssätt i webbshopens kassa. Efter att din order har tagits emot skickas produkterna internt från vårt centrallager till butiken. Observera att vi skickar ett e-postmeddelande samt ett SMS till dig så fort produkterna är framtagna och redo att hämtas, så att du inte åker ut i onödan. Observera att ordern återgår till vårt centrallager 14 dagar efter du mottagit första avisering.